Tracy, een concert en basketbal wedstrijd

29 september 2018 - Sacramento, California, Verenigde Staten

We hebben heerlijk geslapen ondanks dat we redelijk vaak wakker zijn geweest, maar om 0800 is het dan toch klaar. Ik sta op en orden mijn koffer. Als ik naar de badkamer loop, hoor ik dat De'Vonna al beneden bezig is. Dus ik loop eerst naar beneden. Ze heeft de tafel al gedekt en worstjes gebakken, fruit staat klaar. Dus het plan wordt omgegooid. Ik haal Marco naar beneden en we gaan eerst gezellig ontbijten. Daarna kleden we ons op ons gemak aan. Terwijl Marco onder de douche staat, kijken De'Vonna en ik naar foto's van eerder bezoeken die we hebben gemaakt. Zo grappig om te zien. Zeker de foto's van de meiden die 8 en 10 waren toen we de eerste keer bij hun op bezoek kwamen. Inmiddels zijn de dames ook al 22 en 24.

In eerste instantie zou Briana - de oudste - tegen 1000 uur hier zijn, maar ze is wat later uit LA vertrokken dus komt ze ook wat later aan. Vanuit LA naar Tracy is het toch gauw 4.5 uur rijden. De'Vonna moet nog even met Yasmin - een andere goede bekende van ons - kijken hoe laat we bij haar verwacht worden. Marco moet gezien het verkeer sowieso om 1500 uur richting Fremont. Vandaar gaat hij samen met de man van Yasmin naar de wedstrijd.

Nadat Briana - de oudste dochter - uit LA is aangekomen en we uitgebreid hallo hebben gezegd, gaan we Tracy voor de lunch. Inmiddels is het rond 1245 uur. In 2009 heeft de Shawn ons kennis laten maken met de In-n-Out Burger en die is echt super lekker. Kan geen McDonalds tegenop. En laat nou in Tracy een In-n-Out zitten. Het is er super druk. Er zit een heel gemeleerd gezelschap binnen. Gelukkig hebben we onze burger al op wanneer er een meer binnenkomt die gezien de staat van zijn lichaam dan wel de kleur al in geen weken meer een douche heeft gezien. De bijpassende geur beschouw ik maar als een soort van bevestiging van dit vermoeden. Hij wordt enigszins snel bij de balie naar buiten gestuurd…..die zag je niet aankomen wel dan…. :-P.

Eenmaal terug na onze snelle lunch is het tijd voor Marco om richting Fremont te rijden. De'Vonna en ik vertrekken enigszins later. De voorbereidingen voor morgen zijn in volle gang. Morgen komen een aantal vrienden van De'Vonna. Een aantal ken ik ook omdat er ook oud-collega's bij zitten. Dat wordt erg leuk. Het is een seafood boilout en wat dat precies inhoudt gaan we morgen meemaken. De dochters van De'Vonna - Brielle is inmiddels ook aangekomen - hebben min of meer de taak om nog de laatste benodigdheden te kopen en de gerechtjes voor te bereiden. Er wordt in en uit besproken hoe of wat en vooral hoe moeders het graag precies wil hebben. Dan vertrekken ook De'Vonna en ik naar Fremont. We parkeren de auto bij Yasmin - vriendin en oud-collega -  en als de buurvrouw van Yasmin er is, kunnen we vertrekken. De taxi is inmiddels ook gearriveerd, dus het gaat allemaal in een moeite door. De rit naar het stadion in Santa Clara duurt ca 30 min. Rondom het stadion is het een drukte van belang. Dan zijn de concerten in Nederland echt maar mini-voorstellingen.

En ook hier kun je je vergapen aan de mensen en de kleding die ze aanhebben. In de meeste gevallen is het wat ze vooral NIET aanhebben, want ook hier zijn ze heel bekend met minimale bedekking. Af en toe is dat echt too much detail…. Het concert vindt plaats in het Levi's Stadium home of the 49-ers. Wat een stadion is dit zeg. Niet te geloven zo groot. En het zit tot aan de nok toe vol. We hebben supertickets, zo blijkt. Onze tickets geeft recht op toegang tot een VIP gedeelte waar we kunnen eten en drinken wat we willen. Allemaal inclusief. Er zijn 3 buffetten: eentje met min of meer snelle hap als hamburgers, fish-n-chips etc., een Aziatisch buffet met oa verse sushi en shasimi en een Italiaans buffet. En wat drinken betreft dat is sterke drank, mixen, cocktails, wijn en fris. Fantastisch.

Zodra het concert begint, het voorprogramma hebben we overgeslagen - te druk met kletsen en vooral sushi eten - gaan we naar onze zitplaatsen. Die zijn ook super. We zitten ongeveer op de middenlijn en hebben een heel goed zicht op het podium en op Beyonce en Jay Z wanneer ze over de 2 middenstukken van het podium lopen. Het concert duurt langer dan gedacht, ze beginnen rond 2040 en gaan door tot 2315. Een spectaculaire show zonder meer. Marco zit intussen bij de Golden State Warriors en heeft ook super goede plaasten - centre court - en zit de grote NBA spelers van heel dichtbij. Hij  heeft geluk gehad want de eerste 10000 bezoekers kregen een Wobbly Head - oftewel een poppetje dat een van de spelers voorstelt waarvan het hoofd wiebelt. Heel grappig.

Na het concert is het even een gekrioel aan mensen die allemaal naar buiten moeten. Er kunnen in totaal 68500 personen in….!!. Langzaam aan banen wij ons een weg richting het Hyatt Hotel waar onze taxi staat. Tegen 2400 uur zijn we terug bij Yasmin en dan moeten De'Vonna en ik nog een 1 uur rijden terug naar Tracy. Daar worden we enthousiast begroet door haar kleinzoon Lonnie. Wat een schattig kind is dat. We gaan meteen naar boven en door naar bed. Morgen staan om 1000 uur de eerste gasten op de stoep voor de voorbereidingen van het 'feestje' dat om 1300 uur begint.