lunch in Milpitas

1 oktober 2018 - Milpitas, California, Verenigde Staten

Marco is al vroeg wakker maar draait zich nog een keer om. Het is 0715 uur, ik probeer het wel maar echt lukken wil het niet, dus tegen 0745/0800 uur sta ik maar op en ga meteen douchen.  De'Vonna en Shawn zijn al beneden en hebben het grootste gedeelte van wat is overgebleven van gisteravond opgeruimd.

Het is grappig om te zien hoe alles wat aan etenswaren over is, in afsluitbare plastic zakjes wordt gedaan en in de koelkast verdwijnt.

Langzaamaan ontwaakt het hele huis. Zodra Kenneth de keuken inkomt, wordt er voor hem gezongen. Hij is jarig vandaag. Het ontbijt wordt voorbereid: scrambled eggs met garnalen die nog over waren, gebakken worst (even eens nog over van gisteren) en een soort danerolle broodjes uit de oven met jam gemaakt door de moeder van Shawn en die is erg lekker weten we uit ervaring. Het is wederom een gezellige drukte. Inmiddels is het 1030 uur en eigenlijk moeten we om 1200 uur in Milpitas zijn voor onze lunchdate met Yasmine, haar man en Cristiano - ook een oud-collega van mij. De'Vonna schrikt dat het al zo laat is. Zij moet nog douchen, dus ik zeg tegen haar dat ze maar snel moet gaan aankleden dan ruim ik intussen verder op. Zo gezegd zo gedaan.

Uiteindelijk kunnen we met een klein uur vertraging vertrekken. De rit naar Milpitas duurt een klein uurtje. Het is redelijk druk op de weg, maar we kunnen goed doorrijden. Wederom is het weer super - rond de 26ºC en kunnen we op het terras lunchen. We arriveren als eerste bij Dishdash ondanks dat we de langste rit hebben. De eigenaresse begroet ons, De'Vonna en Yasmine komen hier vaker, en geeft aan dat wel al plaats kunnen nemen. Cristiano en Yasmine en London arriveren niet veel later. We beginnen met een Maza Sampler - stukjes pitabrood met humus, babaghanouge, yoghurtdip, tabouleh, gegrilde aubergine, gerookte aubergine en falafel. Vervolgens krijgt ieder zijn/haar eigen gerecht. Ik heb Tika Kebab - gegrilde stukjes black angus bief met rijst - en Marco heeft Kufta - gehaktballetjes van rund- en lamsvlees in een pitabroodje. Dit alles sluiten we af met baklava want wij komen uit Nederland en we mogen van de eigenaresse niet vertrekken zonder hun dessert geproefd te hebben - verkruimelde baklava met vanille ijs en losse baklava. London kiest voor een kleine ijscoupe, maar heeft daar spijt van zodra hij de verkruimelde baklava met vanille-ijs ziet en geproefd heeft. Hij bestelt nog een portie die hij graag met ons wil delen, maar wij slaan allemaal over.

Het is een gezellig weerzien en de lunch heeft heerlijk gesmaakt. Ik hoef niet veel meer te hebben vandaag. Yasmine moet op tijd terug zijn op kantoor. Wij hebben de keuze om of in de Bay Area te blijven tot ca 1900 uur of om nu meteen naar Tracy terug te rijden anders staan we hopeloos vast in het forensenverkeer. Omdat er niet veel te zien is in de Bay Area besluiten we meteen terug te rijden. We nemen afscheid van Yasmin, London en Cristiano en gaan ieder onze weg. Ondanks dat het nog niet officieel spits is, is het toch al superdruk op de weg.

Tegen 1515 uur zijn we weer terug in Tracy. Het is ineens heerlijk rustig in huis, want er is verder niemand thuis. Even tijd om lekker rustig rond te hangen en relaxen. De'Vonna rommelt nog wat rond in huis en ruimt wat laatste dingen op. Voor vandaag hebben we geen plannen meer anders dan misschien nog ergens eventueel samen met Shawn en de meiden ergens een hapje te gaan eten. We zien wel hoe het loopt.

1. Bert & Grietje Bouwmans:
    2 oktober 2018
    Hai vakantiegangers even een vraagje: hoeveel kilo zijn jullie aangekomen?
    Gijs en Lotte zijn nog steeds mooi op gewicht.
    Tot vrijdag liefs en groetjes ook voor jullie gastgevers.
    Pap & mam