Seafood Boilout

30 september 2018 - Tracy, California, Verenigde Staten

Ondanks dat ik redelijk laat in bed lag, was ik toch op tijd wakker - 0730 uur. Gezien de drukte van vandaag, ben ik meteen op gestaan. De'Vonna was samen met Briana al bezig in de keuken met de voorbereidingen van vandaag. Tegen 0930 uur is Shawn ook gearriveerd en heerst er flinke bedrijvigheid in huis. In eerste instantie slaat De'Vonna onze hulp af, maar dan beseft ze dat het best wel handig is dat wij meehelpen.

De party begint om 1300 uur, maar gelukkig zijn de gasten enigszins verlaat en hebben we wat extra tijd om het een en ander voor te bereiden dan wel klaar te zetten. En dan komen de gasten redelijk snel na elkaar binnengedruppeld. Een aantal ken ik, omdat we oud-collega's zijn. Het is een heel leuk weerzien. Het weer is super - 25ºC. Voor de kindjes staat er een springkussen in de tuin en er is genoeg te eten. Shawn maakt margarita's. Na eentje houden zowel Marco als ik het voor gezien. De uitvoering van Shawn is best stevig, zal ik maar zeggen.

Intussen staan de garnalen en aansluitend de kreeftstaarten op de BBQ te garen. De krab staat in de oven en er staat een grote pan op het vuur met een mix van aardappels, maïsstukken en rookworst. Het is een gezellig boel en iedereen heeft goede buurt met elkaar. En dan is het buffet - Seafood Boilout - klaar. Er liggen plastic schortjes en handschoenen klaar voor het betere knoeiwerk oftewel het ontleden van de krabpoten, kreeftstaarten en het pellen van de garnalen. Het smaakt super. Uiteraard zijn er nog toetjes gemaakt de meiden. Na het eten is het nog even gezellig samenzitten maar dan gaan de meesten weer richting huis. Het is voor hun toch gauw een uur rijden en morgen moet weer gewerkt worden.

Uiteindelijk blijven we met 8 personen over. En komt de tequila voor de shots op tafel. En wat vaak het geval is wanneer je met een klein groepje overblijft, het is supergezellig. Hilariteit ten top. Na 1.5 shotje houden wij het voor gezien, maar de rest gaat nog even door. Inmiddels zijn we naar binnen verhuisd, zodat de buren geen last hebben van ons. 2130 uur wordt nog wat rijst gekookt en garnalen opgewarmd voor de late night snack - we zijn nog met 6 overgebleven (Tonya, Kenneth, De'Vonna, Shawn en wij). Uiteindelijk besluiten Tonya en Kenneth dat het wellicht beter is om te blijven slapen. Gelukkig heeft De'Vonna genoeg plaats om iedereen te kunnen huisvesten. Tegen 2300 uur houden wij het ook voor gezien. Tonya heeft ook een afknapper en ligt al in bed wanneer wij naar boven gaan. De'Vonna, Shawn en Kenneth gaan nog even door. Maar wij houden het voor gezien. Het is mooi geweest. Het was een supergezellige dag. Weer kennisgemaakt met een aantal leuke mensen.