Life is a beach

24 september 2023 - Sanur, Indonesië

Lekker hoor dat uitslapen tot 0630-0645 ;-). Ben wel een paar keer wakker geweest, maar heb toch wel goed geslapen. Marco heeft iets beter geslapen, maar heeft best wel wat last van zijn keel. Vandaag staat er niet veel op het programma, alleen maar lekker niksen, ligbedje hangen en zo nu en dan even plonsen.

Normaliter gaan we na het ontbijt nog een keer terug naar de kamer om nog wat spullen te pakken of zoiets, maar om nu op en neer te lopen om alleen een fles zonnebrand te halen…..vandaar dat we besluiten meteen alles mee te nemen. Kunnen we na het ontbijt meteen doorlopen naar het zwembad.
Net als in het Maya Ubud is ook hier het ontbijtbuffet heel goed en vrij uitgebreid met voor ieder wat wils.

Na het ontbijt zoeken we een paar in onze beleving gunstige ligbedden uit en tegen 0845 uur liggen we op ons gemak heerlijk op een bedje aan het zwembad. Marco loopt tussendoor nog even naar de receptie om te checken of we net als in Ubud morgen al om 0630 uur kunnen ontbijten - ja morgen weer vroeg op - en vervolgens loopt hij nog even de straat in waar hij een apotheek vindt om iets voor zijn keel te kopen. Ook neemt hij iets mee tegen de neusverkoudheid die een beetje blijft sluimeren bij ons allebei.

Zo in het tweede deel van de ochtend lopen we het strand op en gaan rechtsaf. Ik heb een visrestaurant gezien vlakbij ons hotel en we willen weten waar het precies ligt dan wel hoe ver het lopen is. Wellicht dat we er vanavond een hapje kunnen gaan eten. Het is eb. Terwijl we over het natte zandgedeelte lopen - loopt net iets gemakkelijker dan dat losse zand wat ook nog es veel warmer is - zien we in onze ooghoeken van alles wegschieten. Het zijn hele kleine krabbetjes die in de holen schuilen die in we in het zand zien zitten. Bang dat je erop gaat staan hoef je niet te zijn want die beestjes zijn nog vlugger dan water.

Het restaurant blijkt niet zover lopen te zijn, de kaart ziet er goed uit en we kunnen voor vanavond 1900 uur een tafel reserveren. Hebben we meteen een plan de campagne: we zorgen dat we rond 1800 uur in de bar bij ons hotel voor een drankje - het is happy hour van 1700-1900 - en daarna gaan we meteen door voor het eten.
Tegen 1300 uur vinden we het wel tijd om te lunchen. Er is een niet supergrote lunchkaart, maar dat is niet erg. Veel hoeven we toch niet te eten.  Een bordje inktvisringen voor Marco en voor mij 2 shrimp sliders wat in mijn beleving 2 mini garnalenburgers zijn. Uiteindelijk bestellen we nog een extra bordje inktvisringen om te delen.

We gaan door met waar we gebleven waren, uitgebreid lui liggen wezen met onze e-reader voor onze snufferd. Inmiddels liggen we niet meer helemaal in de schaduw en zijn Marco en ik van bedje verwisseld. Het is best warm als die zon recht op je lijf staat. Het begint ook weer vloed te worden en het water staat inmiddels weer dichter bij het strand dan vanmorgen. We lopen nog een keer langs het strand af dit keer de linkerkant op waar wat minder te zien is dan aan de andere kant. Wel passeren we hier een paar hele mooie privéhuizen. Flinke pandjes met een flink stuk tuin. Bij een van de pandjes staat zelfs een bewaker op de mini-boulevard die langs het strand loopt.

Tegen 1600 uur zijn we terug op de kamer. Nog even lekker niksen en dan douchen, de schade opnemen van de verkleuring die we gedurende deze dag hebben opgelopen en dan ons eerder voorgenomen plan ten uitvoer brengen.  Life is a Beach.

1. Desiree De Swart:
    26 september 2023
    Heerlijk zo'n dagje aan het zwembad. Even bijtanken voor het volgende avontuur
  2. Queenie Couzijn:
    27 september 2023
    Man oh man. Wat zien jullie af. Het is maar goed dat jullie als team zo goed op elkaar zijn ingespeeld. Petje af! Q.