terug naar Bali - Sanur

23 september 2023 - Sanur, Indonesië

En dan kun je uitslapen tot 0800 uur…bijna een ongekende luxe op deze vakantie.
OK we doen het onszelf aan, eerlijk is eerlijk….aan de andere kant als je wat wil zien, moet je er wat voor over hebben.

0500 uur vond ik toch nog net wat te vroeg. Uiteindelijk heb ik het weten te rekken tot 0620 uur. Lig je daar lekker stil te wezen in je bed met een zee aan tijd. Toch heb ik goed geslapen. Na een rondje social media - Marco is intussen ook wakker geworden en heeft ook redelijk goed geslapen - lekker douchen op mijn gemak aankleden, spullen pakken en nog wat met de foto's knoeien tot Marco klaar is. Na het ontbijt hebben we nog ruim voldoende tijd om de spullen verder bij elkaar te zoeken voor zover nodig en in te pakken.

Het ontbijt is best goed. Even lekker buiten semi op het strand. De temperatuur is ook al lekker - 25ºC en dat voor 0830 uur. Tegen 0915 uur zijn we weer terug op de kamer. De laatste spullen worden ingepakt en dan kan de koffer ook dicht. Marco gaat nog wat lezen op bed en ik ga door mijn foto's heen: wat kan worden samengevoegd en wat kan worden verwijderd vanwege verkeerde scherpte/onscherpte dan wel een zo goed als zelfde foto als de voorgaande. Rond 1030 uur pakken we onze handbagage in en lopen naar de receptie. We checken-uit en betalen de rekening. Ook dit keer weer een rib uit ons lijf - € 35.00 voor 2 dagen eten en drinken. Denk dat we deze vakantie buiten budget gaan ;-).

Narco is netjes op tijd voor de transfer. Dit keer zonder Roberto, die had het vandaag erg druk met andere gasten. De transfer duurt maar iets van 10 - 15 minuten. Voor we het weten staan we op het vliegveld. De check-in verloopt ook snel. In eerste instantie staan we netjes in de rij bij Batik Air te wachten maar dan worden door een medewerker gevraagd of we naar Bali reizen en neemt hij ons mee naar een andere check-in Balie. En 5 minuten later zijn we ingecheckt. De security check is ook zo gebeurd en dan is het even kijken wat er allemaal te doen c.q. te verkrijgen is op het vliegveld. Te doen niet veel en te verkrijgen best wel wat voornamelijk eten, drinken en souvenirs. We strijken neer bij een koffietentje met uitzicht op de start-/vertrekbaan. Intussen doen we de ronde op social media. In eerste instantie zouden we om 1330 uur vertrekken, maar onze vlucht is vertraagd en nu vertrekken we om 1415 uur.. 2 kopjes thee en ieder een chocolade croissantje later, lopen we langzaamaan naar de gate.

We vertrekken vanaf Gate 3, veel meer gates zijn er ook niet. Het boarden gaat ook in een oogwenk. 1425 zijn we onderweg naar Bali. Ook nu weer bedraagt de vluchttijd 1 uur. Het taxiën duurt wat langer want het vliegtuig moet naar de rand van het vliegveld rijden. De mensen in businessclass mogen al uitstappen, maar wij in de economyclass moeten nog even geduld hebben. De bus om ons naar de aankomsthal te brengen is er nog niet. Met een kleine 10 minuten is ook dat probleem opgelost en mogen we naar buiten. Onder aan de trap is het even zoeken waar we dan naar toe moeten want er staat en geen bus en geen medewerker om ons in de juiste richting te dirigeren. De verwarring duurt gelukkig maar kort want de bus komt er al aan.

Het ritje naar de aankomsthal duurt niet lang en we staan ook snel in de hal met de bagagebanden. Nu is het nog even uitzoeken welke bagageband we moeten hebben. Uiteraard de laatste band - bandnr. 5. Het is er een drukte van belang van want er komen 5 vluchten op deze bagageband binnen. Ons koffer laat nog even op zich wachten, maar gelukkig is het meegekomen. Buiten hebben we onze chauf ook snel gevonden die ons naar het hotel brengt. Op het vliegveld is het een drukte van belang met mensen die aankomen, transfer nodig hebben dan wel naar het centrale ophaalpunt worden gebracht waar de taxi's en transferbusjes de gasten ophalen. Onze chauf geeft aan dat we op dit centrale punt moeten wachten dan haalt hij de auto. Misschien hadden we beter meteen met hem mee kunnen lopen. Na een min of 15 is het hem dan eindelijk gelukt zich een weg door de chaos heen te banen. Snel de koffer en rugzakken in de auto en door. Uiteindelijk heeft het na touch down 45 min geduurd om van het vliegveld af te komen en dan nog es 45 min om bij het hotel te komen.

Bij de check-in blijkt dat we weer een upgrade hebben gekregen. We verblijven de laatste 5 dagen van onze vakantie in een Impressive Nest Suite…oftewel een lekker ruime kamer, met een heerlijk ruime douche en een leuk balkon met een grote loungebank erop. Klinkt heel dramatisch, is het ook, maar ik denk dat we de laatste dagen zo wel door komen.
Inmiddels zijn we ook weer herenigd met de koffer en tas met souvenirs die we een paar dagen geleden hier in bewaring hebben gegeven. Nadat we onze spullen die nog schoon zijn - wederom toch weer teveel meegenomen - in de kast hebben gelegd, frissen we ons op en gaan naar de beachbar voor een drankje. Tot 1900 uur is het happy hour. Even lekker proosten op de laatste week met uitzicht over de zee. Dat uitzicht duurt ook niet lang want inmiddels is het flink gaan schemeren en tegen de tijd dat ons wijntje wordt geserveerd is het donker. Neemt niet weg dat het toch lekker toeven is op het terras.

We besluiten bij het Japanse restaurant te gaan eten dat voor bij ons hotel ligt, dan zoeken we daarna wel uit wat er allemaal nog meer hier in de straat ligt voor de komende avonden. Wanneer de Spa passeren lopen we daar even naar binnen en vragen we wat de mogelijkheden zijn. We maken maar meteen een reservering voor donderdagochtend. Dat is toch onze laatste dag. Kunnen we meteen ontspannen het vliegtuig in.

Het blijkt dat ze ook hier de sushiboot kennen. Het is net wat anders dan wat wij kennen van Mood in Eindhoven, maar het concept blijft hetzelfde en smaakt net zo goed. Daarna lopen we nog even een stukje de straat waar ons hotel ligt in en hebben een paar ideetjes opgedaan voor morgen en wellicht overmorgen. Dan lopen we morgen een keer de andere kant op om te zien wat daar nog allemaal te halen valt.

Daarna is het lekker douche en relaxen. Morgen hoeven en moeten we niks….lekker uitslapen en dan de hele dag lui zijn aan het zwembad dan wel op het strand.

1. Pieter en Wil van Dee:
    24 september 2023
    Weer een heel avontuur. Toen wij er waren kwam een varaan onze boot op. Was wel schrikken. We hopen dat de verkoudheid over is. Nog veel plezier.
  2. Tamara & Marco:
    24 september 2023
    Gelukkig was het bij ons minder spannend, alhoewel de Komododame op Rinca redelijk dichtbij kwam en ook even bleef staan om de situatie in te schatten. De verkoudheid heeft gelukkig zijn beste tijd gehad😊